Uciteling

Fakultní ZŠ Pedagogické fakulty UK
Umělecká 8, Praha
21. 11. 2025

08:00 - 18:00
Pro přihlášení se na Učiteling vyplňte online registrační formulář pod tlačítkem PŘIHLÁSIT SE na této stránce. Účast na Učitelingu je zpoplatněna částkou 2600 Kč, která zahrnuje 3 workshopy, celodenní stravování a účast na besedě. Cenu je možné hradit z ostatních provozních prostředků školy a z OP JAK (šablony). Doporučujeme účast více učitelů z jedné školy společně s vedením školy. Jednoho workshopu se účastní maximálně 25 účastníků. Všichni účastníci obdrží potvrzení o absolvování vzdělávacího programu.

Workshopy

Co se žáci učí ve výtvarné výchově – jak může výtvarná výchova rozvíjet vizuální gramotnost, kreativitu i sebevědomí žáků.

Výtvarná výchova není jen o umění a tvorbě, ale i o schopnosti vnímat, vytvářet a interpretovat vizuální informace. Na konkrétním výtvarném úkolu inspirovaném počátky evropské abstrakce se v modelové lekci naučíme, jak lze převádět pojmy výtvarného jazyka do podoby srozumitelné pro žáky. Společně se...

Jak se vlastně učíme? Pět kroků, které rozhodují

Učení není magie, ale proces, který má své zákonitosti. V tomto workshopu se společně podíváme na to, co to znamená „něco se naučit“ a kdy poznáme, že k učení opravdu došlo. Účastníkům představíme zjednodušený model učení v pěti krocích: pozornost, pochopení, uložení, vybavování a přenos. Budeme zko...

Jak otázkami zapojit více žáků a prohloubit jejich přemýšlení

Cílem tohoto setkání je rozvíjet naši učitelskou schopnost klást otázky, které podněcují přemýšlení žáků a motivují je k tomu, aby se aktivně účastnili výuky. Budeme se věnovat: 1) formě kladení otázek stránce (např. mají žáci zvedat ruce, nebo psát na mazací tabulky?) 2) jejich obsahu (na co se moh...

Učitel a kvalita vztahů ve třídě napříč všemi stupni vzdělávání

Projdeme si spolu poctivě to, co tvoří základnu pro kvalitní vztahy mezi žáky a studenty ve třídě a jak zařídit, aby to v naší třídě fungovalo. Zmíníme nebo si i vyzkoušíme drobné aktivity, které podporují rozvoj vzájemného respektu mezi žáky tak, aby byly přirozenou součástí našich hodin a zabraly...

Badatelství a udržitelnost

Pojďme si zkusit badatelsky orientované vyučování spojené s průřezovým tématem udržitelnosti. Badatelství je metoda vhodná pro přírodní vědy, jak ale zařídit, abychom nezapomínali také na environmentální rozměr výuky? Pojďme si krátké otevřené či nasměrované bádání vyzkoušet sami na sobě. Součástí w...

Jak se vlastně učíme? Pět kroků, které rozhodují

Učení není magie, ale proces, který má své zákonitosti. V tomto workshopu se společně podíváme na to, co to znamená „něco se naučit“ a kdy poznáme, že k učení opravdu došlo. Účastníkům představíme zjednodušený model učení v pěti krocích: pozornost, pochopení, uložení, vybavování a přenos. Budeme zko...

Energeťáky!

Mezi školním řádem, mediální gramotností a přírodopisem. Odložte kafe a přijďte prožít výukovou lekci zaměřenou na energetické nápoje. Jaké klíčové kompetence se dají v takové lekci rozvíjet? A posílíme kromě spolupráce i kardiovaskulární systém?

Skutečný svět zvířat

Čtenářská lekce "Skutečný svět zvířat" propojuje práci s poezií a naučným textem, rozvíjí čtenářské dovednosti a digitální kompetence. Pojďte si s námi vyzkoušet, jak mohou děti přemýšlet o životě zvířat ve volném chovu a velkochovu, vyjadřovat své pocity a dokládat je důkazy z textu. Lekce staví na...

Zaměřeno na resilienci: zkušenosti z Přírodní školy

Resilience neboli psychická či mentální odolnost je v poslední době poměrně často skloňované slovo. Dovednost vyrovnat se s náročným prostředím školy i mimoškolními problémy nelze “naučit” v jednom předmětu. Neznamená to však, že budování odolnosti je nedosažitelný cíl. Společně si vydefinujeme, jak...

Rozvoj kompetencí ve třídě

Jak souvisí jízdní kolo, cukrovinky a ovečka? V úvodu workshopu se nejprve podíváme na tuto souvislost. Poté si představíme materiály a aktivitu, která je unikátní při práci s literaturou, umožňuje intenzivní rozvoj kompetencí všech zúčastněných a navíc se dá použít ve výuce na všech stupních našeho...

Lektoři

Kateřina  Círová
Kateřina Círová

Kateřina je učitelka výtvarné výchovy na druhém stupni Základní školy Kunratice. Působí zde také jako mentorka a metodička uměleckých výchov. Provází studenty učitelství na jejich cestě k získávání praktických pedagogických zkušeností a spolupracuje s Učiteli naživo v koncepční skupině pro implement...

Alexis Katakalidis
Alexis Katakalidis

Učí angličtinu na základní škole a věnuje se výuce studentů učitelství v Učiteli naživo. V minulosti učil jazyky (AJ, FJ, ŠJ) na několika školách v ČR a ve Velké Británii.

Martin  Kříž
Martin Kříž

Martin je programovým ředitelem ekocentra Chaloupky na Vysočině, zároveň učí předmět ekologie a životní prostředí na SŠ Montessori Polná. Zabývá se environmentální výchovou, klimatickým vzděláváním, badatelstvím, místně ukotveným učením a je spoluzakladatelem platformy Učíme se VENKU. Učí didaktiku ...

Eva  Matějková
Eva Matějková

Eva je učitelka matematiky na druhém stupni ZŠ Trnka v Dobříši, lektorka a spolutvůrkyně projektu tři učitelky. Ve své práci propojuje výuku s poznatky z kognitivní psychologie, formativního hodnocení a responzivní výuky. Lektoruje pro učitele, vede učící se a reflektivní skupinky učitelů. Věří v sí...

Jaroslav Najbert
Jaroslav Najbert

Jaroslav je učitel občanské výchovy a dějepisu na Gymnáziu Přírodní škola v Praze, kde působí současně i jako školní metodik prevence. Na Pedagogické fakultě UK učí semináře oborové didaktiky dějepisu. V pracovní skupině Člověk a společnost se podílel na Revizi RVP a přípravě modelových ŠVP, aktivní...

Daniel Pražák
Daniel Pražák

Daniel učí přírodopis, dějepis a focení na veřejné základní škole. Má kočku Disertaci, se kterou publikuje inspirace ze školství na instagramu @edukocka. Papírovou disertaci psal a obhájil na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK na téma sítí inovativních škol. Absolvoval zahraniční výzkumnou ...

Jana Šenkyříková
Jana Šenkyříková

Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PedF UK. Učí na ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 ve třídách s programem Začít spolu. Ve své škole zastává pozici metodické vedoucí a interní mentorky. Je facilitátorkou reflektivní techniky Wanda. Spolupracuje s organizací Step by Step ČR jako lektorka a metodička...

Petra Šubrtová
Petra Šubrtová

Při učitelské práci akcentuje především snahu o vytváření bezpečného prostředí, podporu kvalitních vztahů ve třídě a hodnotové vzdělávání.... Učitelka na ZŠ Petřiny sever v Praze. Lektorka programu Začít spolu. Spoluautorka projektu Stezka Českem do škol. Člověk, který je na světě rád a stále má rá...

Tereza Vítková
Tereza Vítková

Tereza je učitelka 1. stupně ZŠ, lektorka a autorka vzdělávacích digitálních materiálů. Ve výuce propojuje čtenářství, pisatelství, kritické myšlení a digitální kompetence. Se svými žáky se pouští do dlouhodobých projektů, zážitkových aktivit, které budují odolnost a odvahu. Aktivně sdílí inspiraci ...

Kateřina  Vrtišková
Kateřina Vrtišková

Pracuje na 1. stupni základní školy ve Vraném nad Vltavou, kde zároveň působí jako koordinátorka ŠVP a vede metodické sdružení prvostupňových učitelek. Učí v programu Začít spolu, s dětmi rozvíjí badatelství, čtenářské a pisatelské dovednosti, učí se venku. Pro učitele lektoruje kurzy RWCT a kurz Šk...

Organizátor

GetThePoint

Ve spolupráci

Akademie Libchavy

Za podpory

Učitelská platforma

Partner

Praha 7